Car Life
2020
Výtvarná direkce, návrhy a koncepty postav a prostředí pro animovaný spot společnosti
Greenpeace. Tématem filmu jsou pragmatické a enviromentální aspekty automobilového a ropného
průmyslu a jejich budoucnost. Příběh se nesnaží auta primárně démonizovat, ale ukazuje
racionální nevýhody a dopady autodopravy na běžný život. Na konci pak nabízí alternativu,
ke které by měla společnost a průmysl směřovat. Pro vzhled filmu byla vybrána stylizace
amerických cartoonů 50. a 60. let ve stylu studia UPA.
Dodatečný colouring Zuzana Kalivoda Brachaczková.
Vytvořeno ve spolupráci se studiem Wit&Wisdom.
Greenpeace
Art direction, concepts and designs of characters and environments for the animated film for
the organization Greenpeace. The themes of the film are the pragmatic and environmental aspects
of car and oil industries and their future. The plot doesn’t primarily try to demonize car use,
rather it tries to show its rational disadvantages and impacts on everyday life. At the end the
film offers an alternative to which the society and industry should be directed. The stylization
of american cartoons from the 50s and 60s in the style of UPA studio was picked as the main visual
look of the film.
Additional colouring by Zuzana Kalivoda Brachaczková.
Made for the Wit&Wisdom studio.
Greenpeace